İşitme kaybı erken teşhis edilmesi gereken bir belirtidir. Hafiften ağıra kadar derecelendirilebilir, doğuştan veya sonradan oluşabilir. Bebeklerde; çevreye ilgisizlik, konuşmayı öğrenmede gecikme veya konuşamama)
Çocuklarda; suskunluk, ani histeri krizleri, agresif tavırlar veya aşırı çekingenlik, çevre ile uyumsuzluk, artikülasyon bozukluğu ( yüksek frekanslı kayıplarda s, ş, f harflerini söyleyememe gibi
Okul çağı çocuklarında; okul performansının düşmesi, okulda çevre ile iletişimi bozukluğu, asosyal çocuk tablosu
Bu gözlemler sonucunda aileler veya okul rehberlik servisleri psikologlara danışabilirler. Bu davranış bozukluklarında göz ardı edilmemesi gereken en önemli nedenlerden biri işitme kaybıdır. Kulak burun boğaz uzmanı ve odyolog tarafından değerlendirilirler. Çocuklarda işitme kayıplarını test etmek oldukça güçtür. Bebeklerde sese karşı reaksiyonlar ölçülür, çocuklarda oyun odyometrisi ve impedans testleri uygulanır. Her iki grupta (auditory brainstem response) Bera ve oto akustik emisyon teknikleri ile objektif değerlendirme yapılabilir. Normal odyogram daha büyük çocuklarda (6 yaş üstü gibi), konuşma odyometrisi ile birlikte rahatlıkla uygulanabilir.
Çocukların işitme kayıplarının teşhis edilmesi ve tedavilerinin olabildiğince erken başlaması , onları psikolojik, mental ve fizyolojik olarak hayata hazırlamada çok önemlidir.
Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.